SI
SI
discoversearch

We've detected that you're using an ad content blocking browser plug-in or feature. Ads provide a critical source of revenue to the continued operation of Silicon Investor.  We ask that you disable ad blocking while on Silicon Investor in the best interests of our community.  If you are not using an ad blocker but are still receiving this message, make sure your browser's tracking protection is set to the 'standard' level.
Politics : A Real American President: Donald Trump

 Public ReplyPrvt ReplyMark as Last ReadFilePrevious 10Next 10PreviousNext  
To: locogringo who wrote (204717)5/16/2020 8:30:16 AM
From: FUBHO3 Recommendations

Recommended By
CF Rebel
Honey_Bee
locogringo

  Read Replies (1) of 219567
 

Media Mistakes in the Trump Era: The Definitive List


| Sharyl Attkisson
About Sharyl Attkisson
sharylattkisson.com

Updated May 16, 2020 Click here to support independent journalism at SharylAttkisson.com

We the media have "fact-checked" President Trump like we have fact-checked no other human being on the planet, and he's certainly given us plenty to write about. That's probably why it's so easy to find lists enumerating and examining his mistakes, missteps and " lies."

But as self-appointed arbiters of truth, we've largely excused our own unprecedented string of fact-challenged reporting. The truth is, formerly well-respected, top news organizations are making repeat, unforced errors in numbers that were unheard of just a couple of years ago.

Our repeat mistakes involve declaring that Trump's claims are "lies" when they are matters of opinion, or when the truth between conflicting sources is unknowable; taking Trump's statements and events out of context; reporting secondhand accounts against Trump without attribution as if they're established fact; relying on untruthful, conflicted sources; and presenting reporter opinions in news stories,without labeling them as opinions.



What's worse, we defend ourselves by trying to convince the public that our mistakes are actually a virtue because we (sometimes) correct them. Or we blame Trump for why we're getting so much wrong. Is a little bit like a police officer taking someone to jail for DUI, then driving home drunk himself: he may be correct to arrest the suspect, but he should certainly know better than to commit the same violation.

So since nobody else has compiled an updated, extensive list of this kind, here are:

Notable Mistakes and Missteps in Major Media Reporting on Donald Trump 1. Aug. 2016-Nov. 2016: The New York Post published modeling photos of Trump's wife Melania and reported they were taken in 1995. Various news outlets relied on that date to imply that Melania, an immigrant, had violated her visa status. But the media got the date wrong. Politico was among the news agencies that later issued a photo date correction.

2. Oct. 1, 2016: The New York Times and other media widely suggested or implied that Trump had not paid income taxes for 18 years. Later, tax return pages leaked to MSNBC ultimately showed that Trump actually paid a higher rate than Democrats Bernie Sanders and President Obama.

3. Oct. 18, 2016: In a Washington Post piece not labelled opinion or analysis, Stuart Rothenberg reported that Trump?s path to an electoral college victory was " nonexistent."

4. Nov. 4, 2016: USA Today misstated Melania Trump's "arrival date from Slovenia" amid a flurry of reporting that questioned her immigration status from the mid-1990s.



5. Nov. 9, 2016: Early on election night, the Detroit Free Press called the state of Michigan for Hillary Clinton. Trump actually won Michigan.

Nancy Sinatra via Twitter 6. Jan. 20, 2017: CNN claimed Nancy Sinatra was "not happy" at her father's song being used at Trump's inauguration. Sinatra responded, "That's not true. I never said that. Why do you lie, CNN? Actually I'm wishing him the best."

7. Jan. 20, 2017:
Zeke Miller of TIME reported that President Trump had removed the bust statue of civil rights leader Martin Luther King Jr. from the Oval Office. The news went viral. It was false.

?


8. Jan. 26, 2017: Josh Rogin of the Washington Post reported that the State Department's "entire senior administrative team" had resigned in protest of Trump. A number of media outlets ranging from politically left to right, including liberal-leaning Vox, stated that claim was misleading or wrong.

9. Jan. 28, 2017 CNBC?s John Harwood reported the Justice Department "had no input" on Trump's immigration executive order. After a colleague contradicted Harwood's report, he amended it to reflect that Justice Department lawyers reportedly had reviewed Trump's order.

10. Jan. 31, 2017: CNN?s Jeff Zeleny reported the White House set up Twitter accounts for two judges to try to keep Trump's selection for Supreme Court secret. Zeleny later corrected his report to state that the Twitter accounts had not been set up by the White House.

11. Feb. 2, 2017: TMZ reported Trump changed the name of "Black History Month" to "African American History Month," implying the change was untoward or racist. In fact, Presidents Obama, George W. Bush and Bill Clinton had all previously called Black History month "African American History" month.

12. Feb. 2, 2017: AP reported that Trump had threatened the president of Mexico with invasion to get rid of "bad hombres.: Numerous publications followed suit. The White House said it wasn't true and the Washington Post removed the AP info that 'could not be independently confirmed."

13. Feb. 4, 2017: Josh Rogin of the Washington Post reported on "Inside the White House-Cabinet Battle Over Trump's Immigration Order,?"only to have the article updated repeatedly to note that one of the reported meetings had not actually occurred, that a conference call had not happened as described, and that actions attributed to Trump were actually taken by his chief of staff.


14. Feb. 14, 2017: The New York Times' Michael S. Schmidt, Mark Mazzetti and Matt Apuzzo reported about supposed contacts between Trump campaign staff and "senior Russian intelligence officials.: Comey later testified "In the main, [the article] was not true."

15. Feb. 22, 2017: ProPublica;s Raymond Bonner reported CIA official Gina Haspel, Trump's later pick for CIA Director, was in charge of a secret CIA prison where Islamic extremist terrorist Abu Zubaydah was waterboarded 83 times in one month, and that she mocked the prisoner's suffering. More than a year later, ProPublica retracted the claim, stating that " Neither of these assertions is correct "Haspel did not take charge of the base until after the interrogation of Zubaydah ended."

16. April 5, 2017: An article bylined by the New York Times' graphic editors Karen Yourish and Troy Griggs referred to Trump's daughter, Ivanka, as Trump's wife.

17. May 10, 2017: Multiple outlets including Politico, the New York Times, the Washington Post, CNN, AP, Reuters and the Wall Street Journal reported the same leaked information: that Trump fired FBI Director James Comey shortly after Comey requested additional resources to investigate Russian interference in the election.

The New York Times' Matthew Rosenberg and Matt Apuzzo, and CNN's Sara Murray reported the information in sentences and paragraphs that omitted attribution, as if it were an established fact. The Washington Post's Philip Rucker, Ashley Parker, Sari Horwitz and Robert Costa wrote news articles in the style of opinion pieces and from an omniscient viewpoint as if they were somehow in the mind of Trump. For example, they reported, "Every time FBI Director James B. Comey appeared in public, an ever-watchful President Trump grew increasingly agitated that the topic was the one that he was most desperate to avoid: Russia." (Other reporters, Reuters, Dustin Volz and Susan Cornwell, did properly attribute the claim.)

The Justice Department, Deputy Attorney General Rod Rosenstein and Acting FBI Director Andrew McCabe said the media reports were untrue and McCabe added that the FBI?s Russia investigation was ?adequately resourced.?

18. May 27, 2017: The BBC's James Landale, The Guardian and others reported that Trump wasn't bothering to listen to the translation during a speech in Italian by Italy's Prime Minister. They drew that conclusion without asking the White House and based on a video that showed other political leaders wearing large headphones. The Guardian even claimed Trump was fake listening (smiling and nodding). After the reports circulated, the White House stated that, as always, Trump was indeed wearing an earpiece in his right ear.

19. June 4, 2017: NBC News reported in a Tweet that Russian President Vladimir Putin told TV host Megan Kelly that he had compromising information about Trump. Actually, Putin said the opposite: that he did not have compromising information on Trump.



20. June 6, 2017: CNN?s Gloria Borger, Eric Lichtblau, Jake Tapper and Brian Rokus; and ABC's Justin Fishel and Jonathan Karl reported that Comey was going to refute Donald Trump's claim that Comey told Trump three times he was not under investigation. Instead, Comey did the opposite and confirmed Trump's claim.

21. June 7, 2017: In a fact-check story, AP reported erroneously that Trump misread the potential cost to a family with insurance under the Affordable Care Act who wanted care from their existing doctor.

22. June 8, 2017: The New York Times' Jonathan Weisman reported that Comey testified Trump Attorney General Jeff Sessions told Comey not to call the Russia probe "an investigation" but "a matter." Weisman was mistaken about the attorney general and the probe. Actually, it was Obama Attorney General Loretta Lynch (not Sessions) who told Comey to refer to the Hillary Clinton classified email probe (not the Russia probe) as "a matter" instead of "an investigation."

23. June 22, 2017: CNN?s Thomas Frank reported that Congress was investigating a ?Russian investment fund with ties to Trump officials.? The report was later retracted. Frank and two other CNN employees resigned in the fallout.

24. December 2, 2017: ABC News' Brian Ross reported that former Trump official Lt. Gen. Michael Flynn was going to testify that candidate Trump had directed him to contact "the Russians." Even though such contact would not be in of itself a violation of law, the news was treated as an explosive indictment of Trump in the Russia collusion narrative, and the stock market fell on the news. ABC later corrected the report to reflect that Trump had already been elected when he reportedly asked Flynn to contact the Russians about working together to fight ISIS and other issues. Ross was suspended.

25. July 6, 2017: Newsweek's Chris Riotta and others reported that Poland's First Lady had refused to shake Trump's hand. Newsweek's later " update" reflected that the First Lady had shaken Trump?s hand after all, as clearly seen on the full video.

26. July 6, 2017: The New York Times' Maggie Haberman, CNN and numerous outlets had long reported, as if fact, the Hillary Clinton claim that a total of 17 American intelligence agencies concluded that Russia orchestrated election year attacks to help get Trump elected. Only three or four agencies, not 17, had officially done so.

27. Aug. 31, 2017:
NBC News' Ken Dilanian and Carol Lee reported that a Trump official?s notes about a meeting with a Russian lawyer included the word :donation," as if there were discussions about suspicious campaign contributions. NBC later corrected the report to reflect that the word "donation" didn?t appear, but still claimed the word "donor" did. Later, Politico reported that the word "donor" wasn't in the notes, either.




28. Sept. 5, 2017: CNN?s Chris Cillizza and other news outlets declared Trump ? lied? when he stated that Trump Tower had been wiretapped, although there?s no way any reporter independently knew the truth of the matter?only that what intel officials claimed. It later turned out there were numerous wiretaps involving Trump Tower, including a meeting of Trump officials with a foreign dignitary. At least two Trump associates who had offices in or frequented Trump Tower were also reportedly wiretapped.

29. Sept. 7, 2017: The New York Times? Maggie Haberman reported Democrat leader Rep. Nancy Pelosi called President Trump about an immigration issue. Trump actually made the call to Pelosi.

30. Nov. 6, 2017: CNN's Daniel Shane edited excerpts from a Trump event to make it seem as though Trump didn?t realize Japan builds cars in the U.S. However, Trump?s entire statement made clear that he does.

31. Nov. 6, 2017: CNN edited a video that made it appear as though Trump impatiently dumped a box of fish food into the water while feeding fish at Japan?s palace. The New York Daily News, the Guardian and others wrote stories implying Trump was gauche and impetuous. The full video showed that Trump had simply followed the lead of Japan?s Prime Minister.

32. Nov. 29, 2017: Newsweek's Chris Riotta claimed Ivanka Trump ? plagiarized? one of her own speeches. In fact, plagiarizing one?s own work is impossible since plagiarism is when a writer steals someone else?s work and passes it off as his own.

33. Dec. 4, 2017: The New York Times? Michael S. Schmidt and Sharon LaFraniere and other outlets reported that Trump Deputy National Security Adviser K.T. McFarland supposedly contradicted herself or lied about another official?s contacts with Russians. The story was heavily, repeatedly amended. CNN, MSNBC, CBS News, New York Daily News and Daily Beast picked up the story about McFarland's "lies."


34. Dec. 4, 2017: ABC News? Trish Turner and Jack Date reported that former Trump campaign chairman Paul Manafort had recently worked with a Russia intelligence-connected "official." But the Russian wasn?t an ?official.?

35. Dec. 5, 2017: Bloomberg's Steven Arons and the Wall Street Journal?s Jenny Strasburg reported the blockbuster that Special Counsel Robert Mueller had subpoenaed Trump?s bank records. It wasn't true.



36. Dec. 8, 2017: CNN?s Manu Raju and Jeremy Herb reported that Donald Trump Jr. conspired with WikiLeaks in advance of the publication of damaging Democrat party and Clinton campaign emails. Many other publications followed suit. They had the date wrong: WikiLeaks and Trump Junior were in contact after the emails were published.

37. Jan. 3, 2018: Talking Point Memo?s Sam Thielman reported that a Russian social media company provided documents to the Senate about communications with a Trump official. The story was later corrected to say the reporter actually had no idea how the Senate received the documents and had no evidence to suggest the Russian company was cooperating with the probe.

38. Jan. 12, 2018: Mediaite?s Lawrence Bonk, CNN?s Sophie Tatum, the Guardian, BBC, US News and World Report, Reuters and Buzzfeed?s Adolfo Flores reported a ?bombshell?? that President Trump had backed down from his famous demand for a wall along the entire Southern border. However, Trump said the very same thing in February 2016 on MSNBC, on Dec. 2, 2015, in the National Journal, in October 2015 during the CNBC Republican Primary debate, and on Aug. 20, 2015, on FOX Business' Mornings with Maria.

39. Jan. 15, 2018: AP?s Laurie Kellman and Jonathan Drew reported that a new report showed trust in the media had fallen during the Trump presidency. But the report that AP cited was actually over a year old and was conducted while Obama was president.

40. Feb. 2, 2018: AP?s Eric Tucker, Mary Clare Jalonick and Chad Day reported that ex-British spy Christopher Steele?s opposition research against Trump was initially funded by a conservative publication: the Washington Free Beacon. AP corrected its story because Steele only came on the project after Democrats began funding it.



41. March 8, 2018: The New York Times? Jan Rosen reported on a hypothetical family whose tax bill would rise nearly $4,000 under Trump?s tax plan. It turns out the calculations were off: the couple?s taxes would go actually go down $43; not up $4,000.

42. March 13, 2018: The New York Times? Adam Goldman, NBC?s Noreen O?Donnell and AP?s Deb Riechmann reported that Trump?s pick for CIA Director, Gina Haspel, had waterboarded a particular Islamic extremist terrorist dozens of time at a secret prison; and that she had mocked his suffering. In fact, Haspel wasn?t assigned to the prison until after the detainee left. ProPublica originally reported the incorrect details in Feb. 2017.

43. March 15, 2018: AP?s Michael Biesecker, Jake Pearson and Jeff Horwitz reported that a Trump advisory board official had been a Miss America contestant and had killed a black rhino. She actually was a Mrs. America contestant and had shot a nonlethal tranquilizer dart at a white rhino.

44. April 1, 2018: AP?s Nicholas Riccardi reported that the Trump administration had ended a program to admit foreign entrepreneurs. It wasn?t true.

45. April 30, 2018: AP reported that the NRA had banned guns during Trump and Pence speeches at the NRA?s annual meeting. AP later corrected the information because the ban had been put in place by Secret Service.

46. May 3, 2018: NBC?s Tom Winter reported that the government had wiretapped Trump?s personal attorney Michael Cohen. NBC later corrected the story after three senior U.S. officials said there was no wiretap.



47. May 7, 2018: CNBC?s Kevin Breuninger reported that Trump?s personal lawyer, Cohen, paid $1 million in fines related to unauthorized cars in his taxi business, had been barred from managing taxi medallions, had transferred $60 million offshore to avoid paying debts, and is awaiting trial on charges of failing to pay millions in taxes. A later correction stated that none of that was true.

48. May 16, 2018: The New York Times? Julie Hirschfeld Davis, AP, CNN?s Oliver Darcy and others excerpted a Trump comment as if he had referred to immigrants or illegal immigrants generally as ?animals.? Most outlets corrected their reports later to note that Trump had specifically referred to members of the murderous criminal gang MS-13.

49. May 28, 2018 The New York Times? Magazine editor-in-chief Jake Silverstein and CNN?s Hadas Gold shared a story with photos of immigrant children in cages as if they were new photos taken under the Trump administration. The article and photos were actually taken in 2014 under the Obama administration.

50. May 29, 2018 The New York Times? Julie Davis reported the estimated size of a Trump rally to be 1,000 people. There were actually 5,500 people or more in attendance.



51. June 1, 2018 In a story about Trump tariffs, AP reported the dollar value of Virginia's farm and forestry exports to Canada and Mexico was $800. It?s $800 million.

52. June 21, 2018 Time magazine and others used a photo of a crying Honduran child to illustrate a supposed Trump administration policy separating illegal immigrant parents and children. The child's father later reported that agents had never separated her from her mother; the mother had taken her to the US without his knowledge and separated herself from her other children, whom she left behind.

53. June 22, 2018 MSNBC personality mistakenly stated that Trump had "banned" the Red Cross from visiting children separated from illegal immigrant parents.



54. June 28, 2018 After a newsroom shooting, a newspaper reporter falsely tweeted that the shooter "dropped his hat on newsroom floor before opening fire."

55. July 10, 2018 NBC reporter Leigh Ann Caldwell reported that outgoing Supreme Court Justice Kennedy only retired after months of negotiations with Trump that concluded with Trump agreeing to replace Kennedy with Judge Kavanaugh.



Support Sharyl Attkisson's fight against government overreach in Attkisson v. DOJ and FBI for the government computer intrusions. For more info visit: gofundme.com

56. July 16, 2018 Washington Post reporter implied Trump doesn't understand NATO countries. In fact, Trump met with the Finnish President at the NATO summit. Further, Finland is a NATO partner, just not a member.

57. Sept. 14, 2018 The New York Times issues a major correction (below) to an original "unfair" article about U.S. Ambassador to the United Nations Nikki Haley.

58. Tues. Sept. 18, 2018 The New York Times falsely reported that a man, Mark Judge, testified he remembered an incident more than 30 year ago in which Supreme Court nominee Brett Kavanaugh is accused of assault. Judge actually said the opposite: he does not remember such an incident, and that the allegations are ? absolutely nuts.? The Times corrected its article in an editors' note.

59. Sept. 23, 2018 Multiple news outlets report that Deputy Attorney General Rod Rosentein has resigned or been fired. Neither turns out to be true. Axios and others eventually "update" and "clarify" their erroneous reports.

60. Oct. 14, 2018 NBC News falsely reports that President Trump praised Confederate General Robert E. Lee. Actually, Trump had praised the Union General Ulysses S. Grant.

61. Nov. 14, 2018 CNN's Jeff Zeleny reports that President Trump has decided to fire a deputy national security adviser upon the First Lady's demand. The Wall Street Journal reports the adviser has been " escorted out" of the White House. Later, it's reported that neither case was true. "This did not happen. She is still here at the WH," a senior official told the press. The adviser was reassigned to another job.

62. Dec. 24, 2018 It's discovered that nearly everything written by a Der Spiegel reporter, who had been honored by CNN, about a supposedly racist Trump stronghold town was fabricated--like much of his other work.

Consider supporting the landmark Attkisson v. DOJ/FBI computer intrusion lawsuit: Attkisson 4th Amendment Litigation Fund 63. Dec. 26, 2018 NBC reports that Trump was the first President since 2002 not to visit the troops at Christmastime. But he (and First Lady Melania) did. NBC added a note to its story but left the false headline in place.

64. Jan. 1, 2019 CBS News claimed, in June of 2018, that Trump spokesman Sarah Huckabee Sanders would retire by the end of the year. She didn't. As of May 2019, she was still on the job and there had been no correction or editor's note. The same CBS story also quoted sources as saying the departure of White House assistant Raj Shah was also imminent. It wasn't. Shah continued to serve seven more months.

65. Jan. 9, 2019 The New York Times issues a correction to a report that falsely stated former Trump campaign chairman Paul Manafort asked for campaign polling to be given to a Russian oligarch, Oleg Deripaska, who has ties to Russia President Putin. Instead, the Times now claims, Manafort actually asked his associate Rick Gates to give polling data to Ukrainian oligarchs --not Deripaska.

While working at Politico, one of the New York Times reporters, Ken Vogel, got caught sending drafts of stories to democratic officials. Another co-author, Maggie Haberman, was considered a "friendly" by Clinton campaign officials who turned to her when she worked at Politico.

"We have had her tee up stories for us before and have never been disappointed. We can do the most shaping by going to Maggie," wrote Clinton officials in emails.

66. Jan. 11, 2019 Fox TV affiliate in Seattle, Washington airs fake, doctored video of President Trump that altered his face and made it appear as though he had stuck his tongue in and out while giving an Oval Office address.

67. Jan. 18, 2019 The Buzzfeed exclusive with anonymous sources implicating Trump in potentially criminal behavior (that Democrats and pundits said would be the nail in Trump's impeachment coffin) is refuted in a rare rebuke from Special Counsel Mueller's office. Buzzfeed stands by its reporting.

Fight improper government surveillance. Support Attkisson v. DOJ and FBI over the government computer intrusions of Attkisson's work while she was a CBS News investigative correspondent. Visit the Attkisson Fourth Amendment Litigation Fund. Click here.

68. Jan. 22, 2019 The New York Times and Washington Post are among the publications that issue corrections after falsely reporting that an anti-Trump activist had served in the Vietnam War.

Additionally, multiple news employees, including a CNN employee, apologize for mischaracterizing as the aggressors Trump-supporting teenagers at a pro-life rally.

69. Jan. 26, 2019 The UK Telegraph apologizes for all the facts it got wrong in a Jan. 19 article criticizing the First Lady.

Fight government overreach and double-standard justice by supporting the Attkisson Fourth Amendment Litigation Fund for Attkisson v. DOJ and FBI for the government computer intrusions. Click here.

70. Feb. 18, 2019 While some media outlets responsibly reported and properly attributed allegations in the racist attack alleged by actor Jussie Smollett, others did not. Some unskeptically furthered the narrative that Smollett, who is black, was attacked by Trump-supporting racists who put a noose around Smollett's neck, shouted racial slurs, told him it's "MAGA" (Make America Great Again) country, and poured bleach on him. While details are still emerging as of this date, Chicago police have stated that Smollett is no longer considered a victim of the crimes he alleged. The New York Times receives special mention here for adding a biased non sequitur in its early reporting that treated skepticism of Smollett's story as if it were unfounded, and fit in a dig at President Trump's son.


But the lack of progress in the investigation has fueled speculation about whether the report was exaggerated. The president?s son Donald Trump Jr., who is known to disseminate conspiracy theories on his Twitter feed, retweeted an article this week about Smollett declining to turn over his cellphone to the police.

Sopan Deb, New York Times
Actor Jussie Smollett 71. Various dates: Other faked attacks reported by the news as if confirmed
  1. A week before Trump was elected, Hopewell Missionary Baptist Church in Mississippi was torched and the words ?Vote Trump? found painted on the outside. The mayor condemned the incident as a hate crime and stated it was ?an attack on the black church and the black community.? However, police later arrested a black church member for the arson. They say the man staged the fire to look like an attack by Trump supporters. Even today, some of the corrected news reports retain headlines seeming to blame Trump.
  2. The day after Trump was elected, an incident at Elon University in North Carolina made national news. Hispanic students found a ?hateful note? written on a classroom whiteboard reading, ?Bye Bye Latinos.? After the story made news, it was learned that the message was written by ?a Latino student who was upset about the results of the election.?
  3. Also the day after Trump was elected, a gay man ? reportedly a filmmaker ? claimed that homophobic Trump supporters smashed his face with a bottle outside a bar in Santa Monica, Calif. A bloody photo was posted on Twitter, and he was said to have been treated at a local hospital. Police investigated the media reports. They said no complaint was ever filed, there was no evidence of a crime, and a check of local hospitals showed no victim in such an incident.
  4. The week after Trump?s election, a Muslim student at the University of Louisiana, Lafayette, claimed Trump supporters pulled off her head covering, and assaulted and robbed her. She later admitted fabricating the story.
  5. A month after Trump?s election, a Muslim-American woman claimed Trump supporters tried to steal her headwear and harassed her on the New York City subway. She ultimately was arrested after confessing she made up the whole story.
72. Feb. 26, 2019 It's as good a day as any to point out that The Washington Post and others reported last November that Trump was imminently about to fire DHS Secretary Kirstjen Nielsen. The Post confirmed this with five anonymous sources. The firing was said to be likely to happen the following week.

Nielsen remained on the job for five more months before resigning.

Homeland Security Secretary Kirstjen Nielsen
73. Feb. 27, 2019 Testimony by former Trump lawyer Michael Cohen seemed to put the final nail in the coffin of the "dossier" claim reported by many-- that Cohen had visited Prague to meet with Russians to help collude on Trump's behalf. Cohen told Congress he's never been to Prague or the Czech Republic, for that matter. McClatchy even reported that Cohen's cell phone had pinged off Prague towers. Where did this apparently false information come from? "Four people spoke with McClatchy on condition of anonymity due to the sensitivity of information shared by their foreign intelligence connections. Each obtained their information independently from foreign intelligence connections," reported McClatchy.

Former Trump attorney Michael Cohen 74. March 1, 2019 The Washington Post deleted a tweet containing false reporting about a January 19 incident regarding a standoff between Trump-supporting pro-life Catholic high school students and a pro-choice Native American activist. The Post wrongly stated, without attribution, that the activist had fought in the Vietnam War. The activist also falsely stated that a high school student had blocked him and "wouldn't allow him to retreat." These events were later called into question, and the Washington Post is being sued in a multi-million dollar libel suit over its allegedly false reporting and misrepresentations. The Post also posted an "editor's note" on this date stating that "a more complete assessment" of the incident contradicted or failed to confirm accounts as originally reported, including that a particular student was trying to instigate a conflict.

75. Various dates Multiple reporters and media outlets have provided false information and/or quoted incorrect anonymous sources as to the timing of the release of Special Counsel Mueller's report on Trump-Russia collusion. The Washington Post said it would be out in summer of 2018. Bloomberg said it would be shortly after the 2018 Midterm elections. In February 2019, CNN, The Washington Post and NBC reported the report was coming the last week of February. However, it was not announced at that time.

The release of the Mueller report in April 2019 belies countless news stories over more than two years. The report does not find collusion between Trump and Russia President Putin and also concludes there's no evidence that any American conspired or coordinated with any Russian. The many who claimed there was hard evidence of collusion in hand proved to be wrong, yet there is no record of media apologies and corrections on these points.

Robert Mueller, former FBI Director, Special Counsel investigating
alleged Trump-Russia collusion 76. May 29, 2019 The Wall Street Journal reports the Navy used a "tarp" to cover the name of the U.S.S. John S. McCain so that President Trump wouldn't see it on his recent visit to Yokosuka, Japan. (The late Sen. John McCain frequently attacked Trump and cast a deciding vote contrary to McCain's campaign promise to repeal Obamacare. Trump also attacked McCain and derided McCain's performance as a soldier in Vietnam where McCain was held as a Prisoner of War.)

After the tarp news is reported, reporters quote McCain's daughter attacking Trump as if he had given the orders to cover the name.

It is further reported that the U.S.S. John McCain was kept out of Trump's view, and that sailors wearing hats with the ship's name on it were turned away and/or given the day off so that Trump would not see the McCain name.

However, shortly after these news reports, key parts of the storyline began to fall apart.

The one grain of truth appeared to be that, in advance of Trump's trip, a military official sent an email directing that the U.S.S. McCain be kept from Trump's view. However, importantly, that direction was not followed. Further, Trump and White House aides indicated Trump played no role and was unaware of the direction.

Significantly, military officials stated that it was untrue that a tarp was placed over the ship's name to block it from Trump's view. They say it was the other way around: a tarp on the ship for maintenance was removed for Trump's visit.

Further, U.S. officials said a paint barge in front of the U.S.S. John S. McCain was ordered to be moved for Trump's visit and was gone by the time he arrived.

The tarpaulin was used as part of hull preservation work on the McCain and was removed on Saturday, two days before Trump delivered a Memorial Day address at U.S. Naval Base Yokosuka, where the McCain was stationed. All ships remained in normal configuration during [the President's visit.

Cmdr. Nate Christensen, spokesman for U.S. Pacific Fleet, to NBC News
Though the main components of the Wall Street Journal story appeared to have been debunked, the New York Times' Maggie Haberman oddly tweeted out a statement that the Times had confirmed the Wall Street Journal's "excellent scoop."

The main part of the story that the Times seemed to have confirmed was that unnamed White House officials were concerned about Trump seeing the McCain name and that sailors wearing ball caps that sported the ship's insignia were turned away.

However, CBS News pointed out that "it is possible the reason they were turned away is that ball caps were not part of the dress code for the event."

U.S. officials said about 800 sailors from more than 20 ships and Navy commands were present for the president's visit and "all wore the same Navy hat that has no logo, rather than wearing individual ship or command hats."

Support Attkisson v. DOJ and FBI

77. July 4, 2019 Several news outlets seemed to be victimized by a bad case of wishful thinking when they reported that President Trump's Fourth of July celebration did not draw crowds. One analysis incorrectly claimed there were "small crowds."



The Guardian featured a photo of an empty podium in Washington D.C. prior to the celebration and claimed the White House was "struggling" to draw crowds.

However, by any factual assessment, the crowds were, in fact, huge. That's in spite of the bad weather.

78. January 2019 In January, New York Times, Vice and others reported on the "lost" immigrant children of the Trump administration. However, AP and other fact checks stated this was a misleading term. According to AP, the "lost" children were a matter of the government not being able to track them once placed with sponsors. In some cases this was because the sponsors-- many in the U.S. illegally-- would not respond to the government's follow up phone calls.

It?s not highly unusual to fail to keep track of many minors who came unaccompanied to the border. During the last year of the Obama administration, HHS was able to locate 85 percent of the minors or their sponsors, according to an inspector general?s report. The Trump administration slightly exceeded that success rate in the last three months of 2017, even as it is accused of losing children.

Associated Press fact check
79. July 13, 2019 In a story about a lawsuit alleging that candidate Trump forcibly kissed a campaign worker, CNN failed to mention that that lawsuit had been dismissed. It later corrected its story to include the information.

80. July 21, 2019 Many in the media uncritically report a Georgia State legislator's racist and false claim that a "white" man at a grocery store told her to "go back where you came from."

Media reports link the supposed hateful comment to President Trump because Trump recently said several Democrats in Congress should "go back and help fix the totally broken and crime infested places from which they came."

However, the following day, the legislator acknowledges the man did not say she should "go back to your country" or "go back to where you came from," as she originally claimed. She goes on to say she told him to " go back." The man adds he is not white, but a Cuban and a Democrat.

I know I told him to 'go back.'

Rep. Erica Thomas, Georgia, a day after her original accusations
After the legislator changes her story, the local news plays up the headline that the man "admits he swore," rather than the far more important acknowledgement that her major claim was false. ( See around 2:05 in the video near the end of the story.)

Even after the legislator retracted her original accusation, it remained widely published in national headlines and news reports.

81. July 21, 2019 An MSNBC contributor and law professor falsely tweets that Fox is not going to show upcoming Congressional testimony by former Special Counsel Robert Mueller on the Trump-Russia investigation. When the error is pointed out, the contributor says she was just kidding and deletes her tweet--but not before it has been "liked" and "retweeted" thousands of times.

82. Aug. 2019 Multiple news outlets including CNN and MSNBC falsely reported that an illegal immigrant had her nursing baby ripped from her arms. The mother was not lactating, CNN later acknowledged.

83. Aug. 28, 2019 MSNBC's Lawrence O'Donnell apologizes for and retracts anonymous, unverified claims stating that Trump had loans with Russian co-signers. At last view, it appeared that far more people had seen or remarked on the initial information than the apology.

The now-deleted original tweet by O'Donnell stated: ?A source close to Deutsche Bank says Trump?s tax returns show he pays very little income tax and, more importantly, that his loans have Russian co-signers. If true, that explains every kind word Trump has ever said about Russia and Putin.?

Last night I made an error in judgment by reporting an item about the president’s finances that didn’t go through our rigorous verification and standards process. I shouldn’t have reported it and I was wrong to discuss it on the air. I will address the issue on my show tonight.

— Lawrence O'Donnell (@Lawrence) August 28, 2019 84. Aug. 28, 2019 Ken Dilinian of NBC News corrects a false report he and others disseminated claiming that starting October 29, "children born to U.S. service members outside of the U.S. will no longer be automatically considered citizens. Parents will have to apply for citizenship for their the [sic] children in those situations."

Correction: Experts who have looked at new USCIS policy say it applies if a service member adopts a child overseas, but children born to service members on deployment would still automatically get citizenship. I deleted tweets with the incorrect info. t.co

— Ken Dilanian (@KenDilanianNBC) August 28, 2019 85. Sept. 7, 2019 CNN and nearly every major media outlet criticized President Trump for tweeting that Alabama would likely be impacted by Hurricane Dorian. They claimed that was never the case. However, Trump was correct that multiple official hurricane advisories had put Alabama in a projected impacted area.

Watch for yourself.

There is no record of any corrections to these incorrect news stories. In fact, there are multiple follow ups repeating the false claims that Alabama was never in a projected path, and doubling down on the claim that Trump was inaccurate.

Rather than admit an error, some news outlets skirted the issue, parsing probabilities, "would" vs. "could," the National Weather Service vs. the National Hurricane Center, and whether tropical storm force winds really qualify as hurricane effects.

(Above: Politico title) (Above: New York Magazine Intelligencer title) 86. Sept. 10, 2019 Citing anonymous sources, CNN and the New York Times reported-- and other media repeated-- claims that the CIA had to remove a top U.S. spy from Russia in 2017 because of concern over President Trump's handling of classified information.

The CIA, Secretary of State Mike Pompeo, and the White House strongly refuted the story. Other media, including The New York Times and Washington Post, also contradicted CNN and reported the decision to remove the spy happened before CNN said it did and for different reasons.

[CNN's] reporting is not only incorrect, it has the potential to put lives in danger.

Stephanie Grisham, White House press secretary
CNN's narrative that the Central Intelligence Agency makes life-or-death decisions based on anything other than objective analysis and sound collection is simply false...Misguided speculation that the President's handling of our nation's most sensitive intelligence ? which he has access to each and every day ? drove an alleged exfiltration operation is inaccurate.

Brittany Bramell, CIA Director for Public Affairs
The reporting is materially inaccurate... as a former CIA director, I don?t talk about things like this very often ? it is only the occasions that I think put people at risk, when the reporting is so egregious as to create enormous risks to the United States of America, that I even comment the way I just did.

Mike Pompeo, Secretary of State
At least some of the original stories remained posted a day later without correction, clarification or updating to include CIA's refutation.

87. Sept. 16, 2019 The New York Times publishes an editor's note about its recent story recounting a newly-reported accusation about an incident decades ago involving Trump-nominated Supreme Court Justice Brett Kavanaugh.

The editor's note discloses for the first time that the Times never spoke to the alleged victim, and that the alleged victim had told friends she had no recollection of any such event. The Times reporters explained that that information had mistakenly been edited out of the story.

88. July 24, 2019 In testimony to Congress, special counsel Robert Mueller puts to final rest the widespread reporting in 2016 originating with Slate.com that claimed a Russian bank server had been illicitly communicating with Trump Tower. When asked about it by a member of Congress, Mueller replied that "my belief at this point is...not true."

89. July 29, 2019 Vox.com's Aaron Rupar tweeted that Trump suggested he was a "9/11 First Responder." In fact, Trump stated the opposite: "I'm not considering myself a first responder."

90. Sept. 25, 2019 The Washington Post, quoting anonymous sources, reported that President Trump's Director of National Intelligence threatened to quit over an alleged whistleblower issue.

Daily Beast headline However, DNI Joseph Maguire issues a statement indicating the Post article was entirely false. "At no time have I considered resigning my position since assuming this role," wrote Maguire in a statement.

91. Sept. 25, 2019 The Daily Beast and other media outlets reported that President Trump asked the President of Ukraine to investigate former Vice President Joe Biden's son, Hunter, eight times in one phone call.

Daily Beast headline However, the released transcript notes reveal Trump mentioned Biden's son (not by name) one time. However, many in the media claimed the "eight times" allegation was really true because they counted each phrase in which Trump referred to possible corruption or the need for some sort of investigation.

(There are other areas of possible mistaken reporting regarding the same phone call, but they are generally subject to interpretation.)

92. Sept. 29, 2019 CBS News's 60 Minutes reports "the government whistleblower who set off the impeachment inquiry of President Trump is under federal protection because they fear for their safety."

Shortly after that report, the attorney for the unnamed "whistleblower," Mark Zaid, tweeted out a statement that read: "NEWS ALERT: 60 Minutes completely misinterpreted contents of our letter." (Sixty Minutes says it stands by the Scott Pelley report.)

93. Sept. 30, 2019 When a black girl claims white boys at school held her down, cut off her hair and called her "nappy" and "ugly," the story makes national news. Multiple news outlets improperly report some details as if they are established as true, without proper attribution. For example, NBC writes, "The attack happened Monday..." and "The second boy grabbed her arms, while the third cut off some of her dreadlocks." A local NBC affiliate writes: "...she was at recess and about to go down a slide when one of the boys grabbed her and put a hand over her mouth. Another boy grabbed her arms. A third boy cut off some of her hair." CBS writes, "The incident took place..." (as if an incident had been factually established rather than was an allegation).

Many news reports also connect the attack to President Trump's Vice President, Mike Pence, by stating that the "attack" happened at "a Christian school in Virginia where Vice President Mike Pence's wife works."

However, it turns out there was no attack or "incident." Three days after the initial reports, the child's family reported the whole story was made up, and they apologized.

94. Oct. 13, 2019 ABC airs video purportedly showing a "slaughter" and "horrific report of atrocities" against Kurds by Turkey after President Trump withdrew U.S. troops. (The video is allegedly not combat video at all.)

ABC tweets out the following:

CORRECTION: We?ve taken down video that aired on ?World News Tonight" Sunday and ?Good Morning America? this morning that appeared to be from the Syrian border immediately after questions were raised about its accuracy. ABC News regrets the error.

95. Oct. 16, 2019 Many major news outlets including Yahoo, USA Today, Roll Call, NBC, ABC and Fox quotes President Trump as saying Turkey's invasion of Syria "is not our problem." In a subsequent correction, NBC and others said, Trump actually said "it's not our border." However, hours after NBC's correction, the initial allegedly false quote remains on Yahoo, USA Today, Fox, Roll Call, the Washington Times and other news sites.

96. Sun. Oct. 27, 2019 Multiple media claims state that President Trump was golfing during the U.S. raid in Syria that captured the head of the Islamic terrorist group ISIS, al-Baghdadi; and that a White House situation room photo had been "staged." It turns out, according to later reports, that Trump had finished golfing and was at the White House during the operation. (Obama White House photographer Pete Souza had apparently originally tweeted out incorrect information on timing.)

97. Nov. 16, 2019 Rampant speculation ensues after a contributor to The Hill claims President Trump visited Walter Reed National Medical Center due to chest discomfort. A White House statement from Trump's physician issued two days later stated that was not the case.

?Despite some of the speculation, the President has not had any chest pain, nor was he evaluated or treated or any urgent or acute issues. Specifically, he did not undergo any specialized cardiac or neurologic evaluations,? the president's physician stated.

98. Nov. 19, 2019 London's Daily Mail posts a sensational headline during the impeachment hearings against President Trump. It claims that a key witness, Ambassador Kurt Volker, had "walked back" his testimony in a way that was detrimental to Trump. When Volker was asked, in real time at the hearing, if the Daily Mail headline was correct and he had, indeed, changed his testimony, Volker stated that no. The headline was wrong.

99. Nov. 19, 2019 Agence France Press publishes a sensational story saying that more than 100,000 children are being held in migration-related detention in the U.S. under President Trump. It turns out that was the number in 2015 under President Obama.


AFP is withdrawing this story.

The author of the report has clarified that his figures do not represent the number of children currently in migration-related US detention, but the total number of children in migration-related US detention in 2015.

We will delete the story. t.co

— AFP news agency (@AFP) November 19, 2019 100. Nov. 28, 2019 Newsweek falsely reports that President Trump is spending Thanksgiving golfing in Florida at his Mar-a-Lago Resort. He was actually in Afghanistan serving dinner to U.S. troops. It's the second year in a row that national media makes the same mistake. (The reporter, Jessica Kwong, was reportedly later fired.)

Trump headed to Afghanistan to surprise U.S. troops on Thanksgiving t.co Deleting this tweet because it was written before knowing about the president’s surprise visit to Afghanistan-an honest mistake. Story has already been updated, as shown in the screenshot. pic.twitter.com/g9CfPaV2kQ

— Jessica Kwong (@JessicaGKwong) November 29, 2019 101. Nov. 24, 2019 It turns out the same Newsweek reporter, Kwong, reported an allegedly misleading story the week before about President Trump's tipping implying he'd been cheap.

Newsweek later updated the story to remove the headline reference to a "thin stack of cash" and include that it was 100 dollar bills, and above and beyond what Trump had already tipped the servers.


102. Dec. 3, 2019 (Allegation) Rep. Devin Nunes (R-Calif.) files a $435 million defamation lawsuit against CNN over a Nov. 23 CNN story that claimed Nunes had flown to Vienna, Austria in December 2018 to meet with a former Ukrainian prosecutor in to dig up dirt on Joe Biden and his son, Hunter.

Nunes says at the time CNN claimed he was in Vienna, he was actually in Benghazi, Libya and Malta for meetings; and Nunes produced photographs he says proves that. Additionally, he says he has never met with the named former Ukrainian prosecutor in Vienna or anywhere else.

(If evidence ultimately shows CNN was correct and Nunes is incorrect, this post will be updated and removed from the count.)

103. Dec. 9, 2019 It would be difficult if not impossible from a practical standpoint to list the thousands of the media reports, from the New York Times to CNN, that have now been proven false by information documented in Justice Department Inspector General Michael Horowitz's report on the FBI's misbehavior in investigating the Trump campaign.

Here, they will all be grouped together as one media mistake, but include nearly every major national media outlet that falsely reported, as if fact, that the discredited Democrat-funded "dossier" -- submitted by the FBI to get a wiretap to spy on Trump associate Carter Page -- was only a " small part" of the wiretap application. Also, the reports that Page was a Russian spy and the conduit between Trump and Putin. Also, the many insistences that Trump was a "Putin stooge" and coordinating with Putin or Russia, when the FBI's own evidence now shows they never found anything remotely close to that. In fact, they appeared to disprove it.

104. Jan. 31, 2018 (Out of chronological order because it just came to my attention.)

Media reports in Dec. 2017 claimed the Trump administration banned officials at the US Centers for Disease Control and Prevention from using seven words.

In response, doctors posted photos of themselves with tape over their mouths.

It turns out documents showed there was " not a ban or prohibition on words but rather suggestions on how to improve the chances of getting funding."

105. Dec. 25, 2019 (Allegation) An unusually unequivocal denial of a Wall Street Journal report come from the Trump administration. Trump officials say the anonymously-sourced report is "total false, untrue and baseless. It did not happen."

If information comes to light that proves the Wall Street Journal source was accurate at the time, this post will be updated to reflect that.

106. Dec. 16, 2019 The news media widely misreport that the report by Dept. of Justice Inspector General Horowitz found "no political bias" in the Russia probe. As Horowitz made clear in his Congressional testimony, that is false.

Instead, Horowitz gave a limited, qualified opinion about a narrow part of the opening of the investigation, stating he could not find documentary or testimonial evidence that the serious political bias of various FBI officials impacted the original decision to open the probe into Trump campaign-related Americans.

Horowitz explicitly acknowledged that various FBI officials involved in the probe, including Peter Strzok and Lisa Page had political bias against Trump.

He also stated, in Congressional testimony, that Christopher Steele, the political opposition researcher hired by the Clinton campaign to provide the anti-Trump "dossier" to the FBI, had political bias.

And he stated that it's possible political bias was behind other inexplicable and egregious errors the FBI made during the probe, which he did not say was free of bias. Those matters, Horowitz testified, have been referred to the criminal probe and to the FBI to handle.

107. Aug. 5, 2019 (Out of chronological order because it just came to my attention.)

MSNBC's Nicole Wallace falsely claims that President Trump had talked about "exterminating Latinos." She apologized the next day stating, on Twitter, "I misspoke about Trump calling's for an extermination of Latinos. My mistake was unintentional and I'm sorry."

108. Jan. 9, 2019 (Out of chronological order because it just came to my attention.)

Ken Vogel of the New York Times corrects a story that falsely claimed Trump adviser Paul Manafort had wanted to share polling data with a Russian oligarch close to President Putin.


The NY Times just quietly issued a major correction to its "explosive" Manafort report.

This is a huge error that makes the "bombshell" story significantly less important.

Once again, the corporate media shows its low standards. pic.twitter.com/um2nSHuK07

— Ben Norton (@BenjaminNorton) January 9, 2019 109. Dec. 27, 2019 The New York Times corrects a report it published to demonstrate how people who voted for Donald Trump no longer support him. Their featured example was a man who-- it turns out-- never voted for Trump in the first place.

110. Jan. 7, 2020 MSNBC wrongly reports up to 30 U.S. deaths after an Iranian rocket attack. In fact, no Americans were killed. The number was a fabricated number reported by the Iranians.

111. Jan. 16, 2020 MSNBC's John Brennan, former CIA Director, falsely reports that Trump personally wrote a note regarding wanting Ukraine's president to announce an investigation into possible corruption related to the former vice president and his son.

On MSNBC tonight, I mistakenly said Trump wrote note, released by House yesterday, saying “get Zelensky to announce Biden investigation.” It was written by Les Parnas, who told Rachel Maddow today in explosive interview everything he did was known & directed by Giuliani & Trump.

— John O. Brennan (@JohnBrennan) January 16, 2020 112. Feb. 21, 2020 The New York Times and multiple other news outlets report on a secret briefing to Congress that supposedly told lawmakers that Russia is interfering to try to get Trump reelected in 2020. The report is later followed up by stories indicating that the warnings may have been "overstated. In fact, officials told CNN the US "does not have evidence that Russia's interference this cycle is aimed at reelecting Trump."

113. Feb. 26, 2020 Amid the coronavirus outbreak, multiple media outlets imply or state that President Trump slashed, cut or gutted the budget for the Centers for Disease Control. In fact, the CDC budget has increased each year.

114. Feb. 28, 2020 Numerous media outlets falsely report that President Trump called the coronavirus a "hoax." In fact, the president called the Democrat's politicization of the outbreak a hoax.

115. March 1, 2020 (Allegation) Rep. Devin Nunes (R-Calif.) announces plans to sue The Washington Post over what he says was false reporting about him. The Post claimed Nunes went to the White House and talked to President Trump about a Congressional briefing by then-Acting Director of National Intelligence Joseph Maguire about prospects of Russia interference in the current 2020 campaign. The Post report then claimed that Trump ?erupted? at Maguire before replacing him.

Nunes says he never talked to the president about Maguire and did not go to the White House when The Post claimed he did.

If information comes to light showing that The Post was correct, this post will be updated.

116. March 5, 2020 The Washington Post editorial team refers to many of America's "hundred of millions" of voters in the U.S. supporting Joe Biden. But there are not that many voters in the U.S. (There were 153,000,000 people registered to vote in 2018. Tens of millions of them do not vote.).

117. March 15, 2020 An anonymously-sourced news report alleges President Trump attempted to bribe a German coronavirus vaccine maker and wants to hoard the vaccine so only Americans will have it.

Reuters reported that the German Health Ministry confirmed the report.

However, the German Health Ministry clarified it had not verified the report, just a quote attributed to one of its spokespersons. The Trump administration denied the report altogether.

(If the original report is verified and turns out to be true, after all, this entry will be removed from the list.)

118. March 18, 2020 The New York Times and Jeremy Peters publish an article with multiple false claims about Sharyl Attkisson and Rob Schneider, claiming they and others have "minimized" coronavirus risks and "insisted" it it is overplayed. In fact, Peters altered an Attkisson quote and made at least nine false claims about her work. Peters also manipulated a Schneider quote and quoted him out of context in order to make him appear as though he had violated recommendations not to eat at restaurants, when he had not. More details here.

April 1, The New York Times lawyers issue multiple Corrections to the false article. They:

  • Partially fix a deceptively-altered quote
  • Remove a section
  • Amend three parts
  • Publish a "correction"
119. March 19, 2020 Jennifer Rubin of The Washington Post wrongly blames Republican leader Senator Mitch McConnell was responsible for delaying a coronavirus package vote. The Post later issued a correction, stating: ?An earlier version of this article incorrectly said that Senate Majority Leader Mitch McConnell (R-Ky.) delayed a vote on the House?s coronavirus relief package. In fact, McConnell vowed to move at ?warp speed? on the bill and it was only delayed due to a demand from Sen. Rand Paul (R-Ky.) for an amendment on the bill. This version has been updated.?

120. March 27, 2020 The New York Times issues a correction after falsely reporting that the U.S. was short at least 800 thousand ventilators in the coronavirus crisis because a million would be needed and there were only 200k on hand. In fact, a study actually projected a million people may need a ventilator over the course of the pandemic, not at one time.

There are at most 200k ventilators in the US. One million are expected to be needed. Experts say the Trump administration approach - let states fend for themselves in the market rather than a central authority step in - will doom people to die. t.co

— Trip Gabriel (@tripgabriel) March 26, 2020 121. March 28, 2020 A New York Times timeline about the slow implementation of coronavirus testing in the U.S. is corrected. The date of the country's first confirmed case of coronavirus through travel was almost two weeks later than stated in the original timeline.

122. March 30, 2020 CBS This Morning airs a story supposedly showing video of a New York hospital crowded coronavirus patients. Some viewers recognized it as the same video shown to represent a hospital in Italy.

CBS News issues a correction saying the network mistakenly used the Italy video in the U.S. story. "It was an editing mistake. We took immediate steps to remove it from all platforms and shows," a CBS News spokesperson said.

123. April 6, 2020 CBS News airs social media video of a crying woman who says she was a nurse and quit her job due to not having masks while treating coronavirus patients. The video got more than eight million views.

When questions were raised about the video, CBS left it up but added a "clarification": "Imaris Vera, the nurse in this video, clarified her experience on Monday in a tweet: 'We were each assigned 1 N95 per 1 covid patient?s room but was not allowed to wear it outside of the room, wear our own N95 mask around the Nurses station or Halls, which I came prepared with'."

The clarification did anything but clear up the facts, but it seems to indicate nobody was asked to treat coronavirus patients without masks, after all.

124. April 8, 2020 Days after CBS News mistakenly uses shots of an Italian hospital as if it is in New York City, and apologizes for the mistake (Mistake #122 above), the network uses the same Italy video again in a discussion about coronavirus-overrun Pennsylvania hospitals.

125. April 15, 2020 A Facebook "science fact check" incorrectly flags as "false" an Epoch Times coronavirus documentary about the virus's possible link to a Wuhan, China research lab. That's despite the fact that none of the documentary's information is proven false, and the documentary draws no conclusions.

In addition, contrary to Facebook's fake "fact check," the government has explicitly announced it is investigating information that the Covid-19 outbreak started with a leak at the lab.

It turns out the first named reviewer referenced by Facebook's fact check is a U.S. scientist who has been working at the Wuhan lab.

126. April 14, 2020 The U.S. government publicly confirms it is looking into possible links between coronavirus and a research lab in Wuhan, China.

On Feb. 17, 2020, Paulina Firozi of The Washington Post had falsely declared the idea of the virus coming from the Wuhan lab to be "debunked." It had not been debunked.

In fact, a more recent April 14 article by The Washington Post debunked the earlier Washington Post article's claim that the Wuhan tie had been debunked.

127. April 22, 2020 Reuters and other new outlets claim President Trump tapped a "former Labradoodle breeder... to lead U.S. pandemic task force." They imply the official, Brian Harrison, is unqualified and blame him for supposed slowing the U.S. coronavirus response.

The stories from multiple outlets appear on the same day.

However, Harrison never led the coronavirus task force. Additionally, while he did briefly own a family business raising Labradoodles, he has also served three administrations in high level posts and was not plucked from dog breeding obscurity to serve on the pandemic task force.

128. April 25, 2020 After Marketwatch and The Washington Post report coronavirus checks may or "will" be delayed several days to get President Trump's signature on them, the Treasury Department announces the checks are being issued "on time, as planned" and that there was no delay.

129. April 25, 2020 In a widely distributed report, Politico reports that President Trump owes the Bank of China tens of millions of dollars in a loan coming due in 2022, as he deals with China on coronavirus. However, the Bank of China issued a statement saying it only held the loan for 22 days and sold it to a U.S. real estate firm in 2012.

Politico changed its headline and details of the story but did not issue a "correction" or apology, and still maintains Trump has improper ties to China.

Update: Politico belatedly issued a correction three days later, acknowledging that they committed a basic mistake by not asking the Bank of China for comment before publication.

130. April 28, 2020 Yahoo reporter Hunter Walker asks Trump a question with false information in it:

“Overall, South Korea has done five times more tests than the U.S. per capita,” Walker asked Trump during an Oval Office meeting that included Gov. Ron DeSantis (R-Fla.) “Why is that?” "I don't think that's true," Trump replied.

“That is true,” Walker insisted.

In fact, South Korea’s testing was 11 per 100,000 people and the U.S. is at 17 per 100,000.

Walker later apologizes in a Tweet: "We have passed South Korea in the number of tests conducted per capita. I misread the mobile version of this chart and am sorry about that, @realDonaldTrump."

131. April 6, 2020 Maggie Haberman, Peter Baker, Katie Rogers and David Enrich at The New York Times report that "Trump has seized on [hydroxychloroquine] as a miracle cure."

In fact, the day before the article was published, the president repeatedly qualified his support for hydroxychloroquine-- as he usually does-- and did not call it a miracle cure.

"It may work, and it may not work. But if it doesn’t work, it’s nothing lost by doing it," said Trump at an April 5 media availability. He also stated, "in case it does work, we want to have it," and "Now, it may not work, in which case, Hey, it didn’t work. It may work, in which case it’s going to save a lot of lives. Now, a lot of people say...it has a profound effect. Well, maybe it does and maybe it doesn’t."

132. May 10, 2020 NBC's Chuck Todd on Meet the Press used a deceptively edited comment made by Attorney General William Barr about the case of Lt. Gen. Michael Flynn. The network later apologized for the error.

You’re correct. Earlier today, we inadvertently and inaccurately cut short a video clip of an interview with AG Barr before offering commentary and analysis. The remaining clip included important remarks from the attorney general that we missed, and we regret the error.

— Meet the Press (@MeetThePress) May 10, 2020 133. May 10, 2020 CBS 60 Minutes falsely tweets that Secretary of State Mike Pompeo "attempted to resurrect a debunked theory that the virus was man-made in China." Pompeo had said the opposite.

“Look, the best experts so far seem to think it was man-made. I have no reason to disbelieve that at this point," said Pompeo.

When asked, “Your Office of the DNI says the consensus, the scientific consensus, was not man-made or genetically modified,” Pompeo then replied, “That’s right. I agree with that. I’ve seen the summary that you saw that was released publicly. I have no reason to doubt that that is accurate at this point.”

When asked further, “So just to be clear, you do not think it was man-made or genetically modified?” Pompeo replied, “I’ve seen what the Intelligence Community has said. I have no reason to believe that they’ve got it wrong."

One other flaw with the 60 Minutes tweet is that the news organization cannot claim to know, first hand, the origin of coronavirus since nobody from the news agency was present for its birth.

Order "Slanted: How the News Media Taught Us to Love Censorship and Hate Journalism" by Sharyl Attkisson at Harper Collins, Amazon, Barnes & Noble, Books a Million, IndieBound, Bookshop! Fight improper government surveillance. Support Attkisson v. DOJ and FBI over the government computer intrusions of Attkisson's work while she was a CBS News investigative correspondent. Visit the Attkisson Fourth Amendment Litigation Fund. Click here.

Report TOU ViolationShare This Post
 Public ReplyPrvt ReplyMark as Last ReadFilePrevious 10Next 10PreviousNext